كمپین تبلیغاتی از ایده تا اجرا
 
کانون تبلیغاتی بازتاب
مشاوره و ایده پردازی

اصطلاح کمپین تبلیغات در لیست خدمات بسیاری از فعالان تبلیغات و کانونهای تبلیغاتی به چشم میخورد. بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش میباشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول میشود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی و ... کمپین تبلیغاتی را برنامه ریزی و اجرا نماید.

هر چند روش ثابتی برای مدیریت و اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد , ولی بر مبنای تجارب قبلی , دفاتر تبلیغاتی و کانونهای تبلیغات در دنیا معولا از چند الگوی اصلی پیروی میکنند و با توجه به نوع سفارش و هدفگذاریها یک روش را انتخاب مینمایند ولی آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است قابلیت اجرایی و کاردانی مسئول و مدیر کمپین در مواجهه و حل مسائلی مانند : عدم هماهنگی بخشهای مختلف , تصحیح خطاها , تاخیرهای زمانی , تغییرات اجباری اعضای تیم , تغییر وظایف اعضاء , تغییر ناگهانی استراتژی , تغییرات برنامه ها در رسانه ها و ... میباشد.

مسلما کمپین تبلیغاتی یک شرکت, الهام گرفته از برنامه کلی شرکت و خصوصا اهداف بازاریابی آن شرکت میباشد. برنامه ریزی درست به عنوان اولین قدم باعث میشود تا از کوتاهترین و مناسبترین راه به نتیجه مورد نظر دست یافت. در زمان برنامه ریزی باید فاکتورهایی مثل : بودجه تبلیغات , وضعیت بازار , وضعیت رقبا و اهداف تبلیغات را در نظر داشت. اجرای یک کمپین تبلیغات مستلزم صرف هزینه است , شرکتها به منظور کسب نتایج مورد نظرشان و افزایش بازده هزینه می کنند , بنابراین یک کمپین تبلیغات بر اساس ارزش و اهمیت نتایج حاصل از آن مورد ارزیابی قرار میگیرد. شرکتهای خصوصی معمولا از قبل هیچ بودجه مشخصی اعلام نمیکنند و در صورت توافق مبالغ لازم را برای آن اختصاص می دهند. بنابر این توجیه و رایزنی با سفارش دهنده از اهمیت بالایی در زمان برنامه ریزی برخوردار است.

شكست تبلیغات در ساده انگاشتن مخاطب است. تبلیغاتی كه فروش و اقبال افكار عمومی را در پی نداشته باشد، محکوم به شكست و نابودی است هر چند كه سرشار از زیبایی‌های سمعی و بصری باشد.

تبلیغات مجموعه‌ای از روش‌هاست كه توسط گروهی تشكل یافته، در جهت اهدافی خاص به كار گرفته می‌شود، تا مشاركتی فعال یا غیرفعال را در جمعی از افراد جامعه به وجود آورد كه این كار با یكدست‌سازی روانی افراد از طریق نفوذ روانشناسانه بر آنان و متحد ساختن آنها در یک سازمان فكری و حرفه‌ای عملی می‌شود. نظرات مختلفی در خصوص تبلیغات وجود دارد به طوری كه برخی صنعت تبلیغات را اقتصاد، بعضی تخصص و عده‌ای تخصص و جمعی هم هنر می‌دانند.

امروزه تمام عملكردهای ارتباطات بازاریابی از قبیل فروش شخصی، تبلیغات، روابط عمومی، بسته‌بندی، فعالیت‌های فروش و ادبیات معرفی كالا به صورت یكپارچه به تحقق اهداف اصلی پروژه می‌پردازند. بنابراین، تمام عناصر ارتباطی به صورت هماهنگ و در راستای اهداف اصلی به گروه هدف انتقال می‌یابند.

 

روابط عمومی، برقراری روابط و مناسبات مطلوب شركت‌ها با سهامداران و كاركنان شركت، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی كشور، گروه‌ها و انجمن‌ها و مصرف‌كنندگان است.

 

در تشریح تفاوت‌های تبلیغات با روابط عمومی باید افزود که:" تبلیغات بر معرفی مارک یا برند تأكید دارد، معمولا ارتباطی غیرحضوری و یک سویه است، ماهیت ارتباط سلطه‌آمیز است، فن ترغیب و متقاعد كردن مشتری است، آن‌گونه كه شركت می‌خواهد و معمولا تأثیری عاطفی و سریع‌تر دارد، اما روابط عمومی در معرفی شركت‌ و به تبع آن بر برند تأكید دارد، معمولا ارتباطی حضوری و دوسویه است، ماهیت ارتباط مشاركت‌آمیز است، مبتنی بر واقعیت است و جنبه اقناعی دارد و معمولا تأثیری منطقی و بلندمدت دارد".

 

كمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چندجانبه برنامه‌ریزی شده، مداوم و مرتبط با یكدیگر، با هدف مشخص و برای مخاطب مشخص است كه باید اهداف تبلیغات را به وضوح بیان كند.

 

بگوید چه پیامی با چه مخاطبی و در چه دوره‌ای از زمان و با چه بودجه‌ای و به منظور چه ارتباطی فرستاده شود، همه عناصر متشكله برنامه تبیلیغات و ارتقای فروش را جزیی از برنامه‌ منسجم بازاریابی (IMC- integrated Marketion Communicstion) بدانند و آن‌ها را به صورت موازی و هم‌زمان به كار گیرد، بودجه مناسب برای اجزای آن مشخص باشد، زمان اجرای آن مشخص باشد و در همه مراحل كار، نحوه ارائه برنامه را از دیدگاه مخاطبان ارزیابی كند.

افزایش مقدار مصرف در یک زمان، افزایش تناوب مصرف‌ افزایش موارد مصرف، افزایش تعداد مصرف‌كننده و افزایش حق انتخاب از جمله اهداف استراتژیک یک كمپین تبلیغاتی می باشد.

 

كنترل پروژه، پایش رسانه‌ها و تحقیقات پیرامون میزان اثربخشی تبلیغات از جمله كنترل‌های لازم در زمان مبارزه تبلیغاتی است. كنترل پروژه باید توسط عناصری انجام گیرد كه كل فرآیند كمپین را مدیریت و منطق‌سازی خواهند كرد كه هدف اصلی، اطمینان از اجرای كامل و به موقع و تطبیق با استراتژی برنامه اصلی كمپین است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 21:3
امیر خدایاری

درباره وبلاگ


مشاوره و ایده پردازی آتلیه طراحی و عکاسی تبلیغاتی مجری برند سازی و پروژه های کلان تبلیغاتی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون تبلیغاتی بازتاب قم و آدرس baztabad.1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 21176
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1