اصول تبلیغات و بازاریابی نوین
 
کانون تبلیغاتی بازتاب
مشاوره و ایده پردازی

 

در مباحث تبلیغات نوین ، اصول و بنیان هر فعالیت و برنامه ریزی تبلیغاتی بر پایه صداقت و اعتماد سازی میباشد و یک طراح تبلیغات همواره باید به قوانین بنیادی تبلیغات ، در تمامی فعالیتهای تبلیغاتی و برنامه ریزی تبلیغات و تولید محتوا توجه داشته باشد. در مباحث تخصصی بعنوان یکی از اصول تبلیغات، ذکر میشود که : همواره تغییر نگرش در مخاطب بسیار مشکلتر از ایجاد نگرش است. موضوعی که قطعا اگر همچون سایر قوانین تبلیغات مورد توجه طراح و مجری تبلیغات قرار نگیرد ، علیرغم صرف هزینه های هنگفت، بدلیل عدم آشنایی با قواعد تبلیغات و اصول علمی آن، نتایج مثبت حاصل نمیشود.

تبلیغاتی که اطلاعات نادرست و یا غیر واقعی به مخاطبین خود منتقل میکند یا ارزیابی مخاطبین را در مورد کالا منحرف میسازد ، در بلند مدت نتایج غیر قابل جبرانی به کالا ، تولید کننده و نام تجاری شرکت میزند. بطور مثال اگر در تبلیغ مربوط به یک نوع برنج بسته بندی از کیفیت پخت و یا عطر آن صحبت میکنیم در حالیکه کالا فاقد آن کیفیت است ، ممکن است یکبار بتوانیم خریدار را برای خرید کالا مجاب کنیم ( که این مسئله فقط بصورت مقطعی و کاذب موفقیت تبلیغات و افزایش فروش را نشان میدهد ) ولی از قدرتمندترین روش تبلیغات که تبلیغ و توصیه دهان به دهان است ، غافل بوده ایم . یک مشتری ناراضی ، دهها مشتری بالقوه را از پیرامون کالا دور میکند و اثرات این تبلیغ منفی با گذشت زمان و بطور ماندگار و بلند مدت مشهود میشود و حتی اگر شرکت تصمیم به اصلاح و بهبود کیفیت کالا بگیرد ، ترمیم ذهنیت مخاطبان ، دشوار و بسیار هزینه بر برای بخش فروش و بازریابی شرکت خواهد بود.

آنچه در تبلیغات بیان میشود باید واقعیت داشته باشد و مخاطب بتواند به راحتی آن را لمس و تجربه کند. در اینجا این مسئله را نه بعنوان اخلاقیات و فضایل انسانی ، بلکه بعنوان راهکار کاربردی بازاریابی علمی و تبلیغات بیان میکنم. استفاده از هرگونه حیله و نیرنگ در تبلیغات ، ارتباط بلند مدت را با مخاطبین خدشه دار میسازد.اینجانب ، بزرگنمایی کردن و یا اظهارات غیر واقعی در مورد کالا را ترفند تبلیغات نا کارآمد و غیر موثر میدانم. با آگاهی صحیح از قوانین و فنون تبلیغات و بکارگیری اصول روانشناسی تبلیغات در برنامه ریزی و تولید محتوا ، میتوان ارتباطی موثر و پایدار با مخاطبین ایجاد کرد و همچنین هزینه سالیانه بخش تبلیغات شرکت را نیز کاهش داد.

خلاقیت در طراحی ، تولید محتوا ، تعیین استراتژی تبلیغات ، شعار تبلیغاتی ، برنامه ریزی و ... در بخش تبلیغات ، از مهارتهای مشاور تبلیغات و طراح تبلیغات میباشد ، تا به شکلی مناسب از واقعیتهای موجود برای رقابت تبلیغاتی استفاده نماید و اهداف بلند مدت و پایدار را فدای موفقیتهای کوتاه مدت و مقطعی نکند .امروزه شرکتها و نهادهای اقتصادی ، ناگزیر باید از تجارب و مباحث تخصصی و مدون تبلیغات و بازاریابی برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرند و از اجرای هرگونه پروژه تبلیغاتی و سیاستهای بازاریابی ، بدون برنامه ریزی اصولی و بررسی نتایج کوتاه مدت و بلند مدت آن اجتناب کنند. در فرصتهای بعدی بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت.

خاطر نشان میکنم بهره گیری و رعایت اصول علمی و نظرات اساتید و صاحبنظران در زمینه طراحی و تبلیغات و بکارگیری جدیدترین متدهای طراحی و بروز رسانی مداوم اطلاعات و مهارتهای تخصصی ، همواره سر لوحه کلیه فعالیتهای ما در : طراحی گرافیک ، طراحی وب سایت ، طراحی مالتی مدیا ، طراحی سه بعدی 3D ( شبیه سازی و مدلسازی) ، ساخت دیجیتال تیزر و آگهی تبلیغاتی ، عکاسی و فیلمبرداری ، طراحی استند و جایگاه محصول ، مشاوره تبلیغات و بهبود روشها و ... میباشد . بعنوان مثال در بخش طراحی گرافیک ، با تسلط به اصطلاحات رایج و ظرایف زبانشناسی و تجاری زبانهای فارسی ، انگلیسی و عربی در زمینه های : طراحی بسته بندی تجاری ، طراحی آرم ، نشانه ، لوگو ، طراحی نام تجاری ، طراحی ست اداری ، طراحی اوراق اداری ، طراحی فرم سازمانی ، طراحی هویت گرافیکی ، طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور ، طراحی پوستر ، طراحی فلایر ، طراحی فلدر ، طراحی هلدر ، طراحی بیلبورد ، فضای باز ، آگهی نشریات ، تابلو ، جعبه (کارتون) صادراتی ، لوگو تایپ ، کارت دعوت ، لیبل ، تراکت ، آگهی ، جلد ، کارت ویزیت ، سر برگ ، طراحی مهر ، عکاسی صنعتی و ... فعال میباشیم. من ، علی امین زاده به همراه رضا امین زاده از شما بدلیل بازدید از سایت ترسیم و مطالعه این متن سپاسگزاریم. جهت تعیین وقت برای مشاوره حضوری و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سایت ترسیم با هدف دسترسی آسان کلیه بازدیدکنندگان طراحی شده است.جهت مشاهده مهارت ما در طراحی وب سایت با بکارگیری آخرین تکنیکهای طراحی وب و برنامه نویسی ajax و php و flash و... همچنین اطلاع از سایر فعالیتهای برون مرزی و سوابق کاری ، از سایت انگلیسی ما دیدن فرمایید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, :: 19:34
امیر خدایاری

درباره وبلاگ


مشاوره و ایده پردازی آتلیه طراحی و عکاسی تبلیغاتی مجری برند سازی و پروژه های کلان تبلیغاتی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون تبلیغاتی بازتاب قم و آدرس baztabad.1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 21184
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1